Actualment, els mapes donen el nom de font Amargosa a una font que es troba al costat del GR que puja cap al pla de la Calma, però creiem que l’autèntica font Amargosa es troba un centenar de metres abans d’arribar a aquest lloc (41º 45’ 650 – 002º 15’ 896 – 562).
En aquest punt es troba una petita construcció de planta quadrada, que presenta una entrada tapiada on es veu una data gravada en una pedra rogenca que indica l’any 1777 distribuït al voltant d’una creu inscrita. A la llinda de la porta que condueix al decantador hi diu 1863 (aquesta mina no sembla tenir recorregut soterrani).
L’aigua d’aquesta font i la d’un parell de mines properes (vegeu pàgina 152) eren recollides en una bassa (vegeu pàgina ) i servien per regar els camps de la zona inferior, coneguda com els Hortals.