Can Regàs

Can Regàs
Can Regàs

Documentada com a mínim des de 1882 (Pladevall, 2009; 110), aquesta masia es troba a llevant de Cabanyals, enfilada a mitja costa (41º 43’ 535 – 002º 11’ 707 – 663).

Té una forma quadrangular de 14 m x 5,50 m, dividida en tres grans espais. El de ponent correspon a la cuina, on segurament hi havia un forn en l’extrem nord-oest. L’espai de llevant sembla haver estat un corral i la seva paret nord és lleugerament corbada.

En el seu moment la casa tenia dos pisos i era bastida sobre uns murs de 60 cm de gruix fets en pedra i fang. Actualment se’n conserven 3 metres d’alçada a la paret nord. El pis superior havia estat, si més no en part, arrebossat.

A l’oest de la casa hi ha l’era, feta sobre la mateixa roca mare.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.