La petjada de Batzop

Diu la llegenda que Batzop era un home molt gran que vigilava o tenia compte de la regió. Tant gran era que va deixar la seva petjada marcada a la roca. Al seu costat s’hi veuen els forats dels peus del seu ase, que anava molt carregat, i del bastó que duia.
També hem sentit a dir que aquesta petjada podria ser atribuïda a Jesús, però el nostre informant, que ha tingut l’amabilitat d’acompanyar-nos fins al lloc, no en sabia res.
Pel que ens ha dit, aquesta llegenda no hauria estat publicada mai.

Petjada de Batzop (esquerra) i detalls de les petjades del seu ase (les dues extremes) i del bastó que duia (forat rodó del mig).

 

2 pensaments sobre “La petjada de Batzop

  1. Venint de Tremp, per la carretera C-1412, la que va al port de Comiols, ens desviem a l’esquerra al km 57’5, en un trencant indicat com a camí de Nerets. És una carretera estreta però asfaltada. Avancem sempre en direcció est fins que s’acaba l’asfalt. A l’esquerra hi ha un ampli espai que antigament era un sorrera. Deixem el cotxe pràcticament a la banda nord de la sorrera, on hi ha una bifurcació de pistes (una puja a la nostra esquerra i l’altra baixa a la dreta), junt a unes alzines, i seguim per la pista que baixa. A una vintena de metres passem una torrentera amb el sòl encimentat i veiem sobre nostre la línia d’alta tensió. La petjada és just a sota els fils més al nord de la línia elèctrica. Hi ha una fita de pedra i es coneix perquè és molt fonda. Les petjades de l’ase són a la pocs metres més amunt (allà mateix).

    Coordenades 0329813 – 4669354 – 564 (Datum WGS 84)

  2. Hola. No puc veure les fotos de les petjades de batzop. Les heu tret? estic treballant a Vilamitjana i vull anar a veure-les però prime m’agradaría veure les fotos. Me le spots enviar? gràcies

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.